First Hotels moderselskabet Reato Group AB køber Hotel Planetstaden i Lund!

First Hotels moderselskabet Reato Group AB køber Hotel Planetstaden i Lund!

Reato Group AB, moderselskabet til First Hotels, køber Hotel Planetstaden fra Planetstaden Holding AB, og overtager også desuden driften af hotellet fra 1. august 2023.

Hotel Planetstaden er centralt beliggende i Lund og er et nyligt renoveret moderne hotel med 196 værelser, fremragende faciliteter såsom spa, en stor foodcourt med forskellige tilbud og stort sortiment samt, ikke mindst moderne konferencefaciliteter til både forretningsmøder og arrangementer.

Købet af hotellet er koncernens første ejendomsinvestering inden for hotelbranchen og desuden første skridt ind i egen drift af hoteller. Købet er derfor af stor strategisk betydning for selskabet, der nu går ind i hotelbranchen som både ejer og operatør, samt franchisegiver.

Gennem købet tager vi nu også skridtet ind i direkte drift af hoteller. Dette giver os større kontrol over kvaliteten og gæsteoplevelsen samt åbner op for yderligere vækstmuligheder i hotelbranchen, siger Thomas Gillespie, administrerende direktør i First Hotels International.

Hotel Planetstaden skifter navn til First Hotel Planetstaden og bliver dermed det første hotel, der udover at være en del af First Hotels-brandet, også drives af First Hotels.

Lund er et af de mere spændende vækstområder i regionen, og med sit pulserende forsknings- og erhvervsliv, fremragende akademiske institutioner og rige kulturliv tiltrækker byen besøgende fra hele verden. Vores satsning på Hotel Planetstaden er derfor strategisk vigtig for os, og vi ser frem til at skabe mindeværdige oplevelser for vores hotelgæster samt at bidrage til byens udvikling som en attraktiv destination, slutter Thomas Gillespie, administrerende direktør i First Hotels International.

Fakta om First Hotels AS.

Fakta om Reato Group.

First Hotels International, Thomas P. Gillespie, Adm. dir.
Telefon: + 47 940 90 061
E-post: thomas@firsthotels.com