First Hotels vokser

First Hotels vokser

First Hotels vokser, og har seks nye partnerhoteller i sin portefølje!

De nye hoteller i Stockholm er The Studio Hotel i Kista og Brommavik Hotell i Sundbyberg ved Bromma Stockholm Airport. Med disse to nye hoteller har First Hotels i alt fire hoteller i Storstockholm. I Danmark kommer både Prinsen Hotel i hjertet af Aalborg og Skandia Hotel, der ligger centralt i Helsingør, nu med i kæden. Begge er vigtige destinationer for virksomhedens repræsentation i Danmark. Fra tidligere har kæden også fortsat det ærværdige First Hotel Grand Odense i sin portefølje.

Kæden får også to nye spændende destinationer i Norge. Det gælder det hyggelige familiedrevne Bryne Hotell i Bryne i Rogaland, 30 minutter fra Stavanger, og ikke mindst Skårungen, som er en ny stor destination i Kabelvåg, Lofoten i Nord-Norge.

- Med disse seks nye hoteller styrker vi vores position på det skandinaviske marked. Vi har nu i alt 33 hoteller i Norge, Danmark og Sverige, og kan afsløre, at vi har store ambitioner om yderligere vækst i indeværende år, siger Thomas P. Gillespie, CEO i First Hotels.

- I processen med at vælge et partnerhotell, har det været vigtigt for os at finde en partner, der opfylder hotellets lokale behov og særpræg. First Hotels imødekommer og opmuntrer til dette. Når vi samtidig ved, at de er blandt de førende inden for distribution, salg, marketing og teknologi, var valget let for os, siger Einar Otto, der ejer og driver Bryne Hotell.

- Gennem samarbejdet med First Hotels bliver vi en del af et større hotelsamarbejde og får adgang til flere distributionskanaler, ekspertise og teknologi, samtidig med at vi også kan fokusere på vores egen personlighed og det unikke ved os, siger Anders Olofsson, ejer af The Studio Hotel.

- Vi er glade for at kunne tilbyde vores trofaste gæster endnu flere spændende destinationer, eksempelvis Skårungen i Lofoten, Bryne Hotell, flere hoteller i Stockholm og ikke mindst yderligere geografisk dækning i Danmark. Vi takker de nye hoteller for den tillid, de har vist ved at vælge os som partnere. Vi håber og tror på, at vores fleksibilitet, i og med at vi fremhæver det lokale og giver hotellerne frihed til at være unikke og anderledes, er med til at gøre os attraktive for vores samarbejdspartnere, slutter Thomas P. Gillespie.

Kontaktinformation:
First Hotels, Thomas P. Gillespie, CEO. E-post: thomas@firsthotels.com
The Studio Hotel, Anders Olofsson, eier. Telefon: +46 8 12832000, E-post: studio.hotel@firsthotels.se
Bryne Hotell, Einar Otto, eier. Telefon +47 51 77 75 00, E-post: post@brynekro.no

First Hotels er en nordisk hotelvirksomhed med 33 hoteller i Danmark, Norge og Sverige. Porteføljen består af unikke og lokale hoteller, som tilbyder personlige og mindeværdige hotelophold. Missionen er at tilbyde vores hoteller gode teknologiske løsninger, som gør hotelejeren i stand til at fokusere på gæsteoplevelser, samtidig med at vi omkostningseffektivt varetager markedsføring, distribution og salg. First Hotels ejes af det børsnoterede hotelselskab Reato Group AB (Publ), som er noteret på NASDAQ First North i Stockholm.

Fakta om de seks nye hoteller:

The Studio Hotel by First Hotels
Studio Hotel by First Hotels er centralt beliggende i Kista (Stockholms IT- og telecenter) tæt på offentlig transport. Hotellet er komfortabelt, roligt og miljøvenligt og er perfekt til længerevarende ophold eller for familier, som ønsker at gå på opdagelse i Stockholm, men samtidig gerne vil bo lidt mere overkommelige. Hotellet tilbyder 160 moderne værelser i skandinavisk design, hvoraf 123 er studioværelser med eget køkken til langtidsophold.
For yderligere information om The Studio Hotel by First Hotels, besøg: www.firsthotels.se/the-studio

Prinsen Hotel by First Hotels
Prinsen Hotel by First Hotels er centralt beliggende i hjertet af Aalborg kun 150 meter fra Aalborg Station og Busterminal. Hotellet tilbyder 36 komfortable værelser indrettet i nordisk stil. Prinsen by First Hotels er et perfekt udgangspunkt for at gå på opdagelse i Aalborg. Inden for kort gåafstand finder du Aalborg Kongres & Kultur Center, handelsgaden Algade og den berømte Jomfru Ane Gade. Aalborg Zoo ligger kun fem minutters kørsel derfra.
For yderligere information om Prinsen Hotel by First Hotels, besøg: www.firsthotels.dk/prinsen

Hotel Skandia by First Hotels
Hotel Skandia by First Hotels er beliggende i Helsingør, to minutters gang fra Helsingør Station, færgeterminalen og gågaden, Stengade, med shopping, sightseeing, kulturelle oplevelser og attraktioner. Hotellet tilbyder 38 hyggelige værelser. Kun ti minutters gang fra hotellet finder du attraktioner som Kronborg Slot, M/S Museet for Søfart og Danmarks Tekniske Museum.
For yderligere information om Hotel Skandia by First Hotels, besøg www.firsthotels.dk/skandia

Brommavik Hotell by First Hotels
Brommavik Hotell by First Hotels er beliggende i et roligt område i Sundbyberg fem minutters kørsel fra Bromma Lufthavn. Hotelejendommen er en fredet bygning fra århundredeskiftet, som for nylig er blevet renoveret, og hvor alle 76 værelser er indrettet i klassisk gustiviansk stil. Sundbyberg Station ligger 5 minutters gang fra hotellet, og togrejsen til Stockholm Centralstation tager kun 10 minutter. Derudover ligger Solvalla væddeløbsbanen ca. 1 km væk.
For yderligere information om Brommavik Hotell by First Hotels, besøg www.brommavik.se

Bryne Hotell by First Hotels
Bryne Hotell by First Hotels er beliggende ved Jærkysten, 5 minutters gang fra centrum af Bryne og 30 minutter fra Stavanger. Hotellet tilbyder 61 værelser, og hotellets restaurant serverer gourmetmad. Golfbanen på Bryne ligger lige uden for døren. Bryne Hotell er en familievirksomhed, der blev stiftet i 1986 af Otto-familien. I dag driver anden generation stedet.
For yderligere information om Bryne Hotell by First Hotels, besøg www.brynekro.no

Skårungen by First Hotels
Skårungen by First Hotels er beliggende lige ved kysten i smukke Lofoten kun tre kilometer fra den lille kystby Kabelvåg. Lofotens største by, Svolvær, ligger 10 minutter væk i bil. Skåungen tilbyder både hotelværelser, hytter, fiskerhytter på tømmerpæle (rorbu) og glamping og ikke mindst Lofotens bedste spa, som ligger ved byggekanten og har fantastisk fjordudsigt.
For yderligere information om Skårungen by First Hotels, besøg www.skaarungen.no

Thomas P. Gillespie, CEO First Hotels